Takže pro velký úspěch předchozích akcí jsme se opět sešli na starém dobrém Panzer srazu v Domažlicích. Vzhledem k posunu předchozího srazu a k blížícím se svátkům vánočním (jak všichni víme, od Velikonoc jsou Vánoce za dveřma a dělat sraz v prosinci lze jen za krvavých obětí v rodinách) byl sraz poněkud netradičně v říjnu ... ale hned první víkend. Jak se z počátku zdálo, účast měla být více než hojná, ale nakonec to spadlo na 14 lidí ...
Sestava praporu |
Matto Kajik Mpmv PvP Zdenec Jalunda Hukr |
Azazel Reno Pupca Panzer 566344 Arkady Mvq |
Po trpkých zkušenostech s DirectX z minula, jsme byli připraveni, přesto ale nebylo vše jak má být a tak jsme tradičně začínali laděním počítadel a bezmocným boucháním do stolu. Naštěstí pak se nám zjevil anděl (sice v poněkud nevábné podobě PvP, ale většina z nás to po kratším šoku zkousla) a oznámil nám, že stačí přepsat tři knihovní soubory nových DirectX soubory ze starých a bude po problému. Tuto zázračnou metodu jsme bleskově vyzkoušeli a ke všeobecné spokojenosti se ukázalo, že je funkční (tedy až na krátký cyklus zázraků na počítači Mpmv, jehož soubory se nám pod rukama přepisovaly zpět). Virtuální PC a podobné zhůvěřilosti jsme tedy mohli opustit a po krátkém DoD zahřívacím kole jsme se pustili do Zajcevova ...
Bitevní vřava zuřila asi až do půl třetí, ale pak jsem po krátkém DoD uspávacím kole zavelel spát a krom několika neposlušných nespavců jsme se ponořili do neklidných snů plných výbuchů a stacatta těžkých kulometů ... zvukový efekt najiždějící tankové kolony pak vhodně simuloval Arkady svým chrápáním. Za raního kuropění, asi v půl deváté, zatroubily nahazované počítače budíček a v deset už jsme opět v plné polní válčili v okolí Zajcevova. Scénář se nám velmi vydařil a urputné boje po celé frontě se vedly až do posledního kola, což se nám rozhodně často nestává. Hned po té jsme zahájili turnaj v Mescopolisu, ale laťka byla předchozí bitvou nastavena příliš vysoko a tak byl průběh prvního kola spíš vlažný a do druhého už se nikomu nechtělo. Nastal tedy čas na večeři ...
Pak přišel na řadu experiment. Krom několika zatvrzelců se všichni ostatní s vervou pustili nejprve do připraveného scénáře v PzC a pak druhý den do dalšího, který jsme urychleně dali dohromady. Ukázalo se totiž, ze tahy v PzC jdou poměrně rychleji než v CS. A navíc Arkady výborně spolupracoval se Zdenkem a v obou bitvách se ukázkově (samozřejmě jen proto, aby nováčkům ukázal jak na to) nechal obklíčit a zničit. Hned v druhém scénáři si to po něm vyzkoušel Reno a i jeho příspěvek do zajateckých táborů nebyl marný. No a to byl konec, nejen scénáře, ale i srazu ... pomalu jsme to rozpustili a kličkujíce mezi kapkami deště a radarovými vlnami zelených Kryštofů jsme vyrazili do svých domovů dospat chybějící hodiny a pilovat formu na další sraz, který snad bude za další tři měsíce.
Zkušenost z tohoto srazu potvrdila, že menší jednotky skutečně dělají scénář akčnější a zábavnější. Nevím, jestli za to může mapa Zajcevova, jeho pověst z minula, vyrovnané síly nebo bůh ví co, ale scénář byl skutečně perfektní a bitva se několikrát přehoupla ze strany na stranu, jak se dočtete v reportu. Na druhou stranu Mescopolis, který byl opět meetingem už tak zábavný nebyl. Příště se proto pokusím připravit scénář velikosti Zajcevova, ale ne jako meeting, ale jako útok jedné strany či dokonce něco jako scénář s úkoly. Uvidíme. Každopádně bych ale po dobré zkušenosti z tohoto srazu prosadil do srazové organizace i jeden "regulerní" scénář v PzC, s posilami atd. Proto trénujte, učte se :o)
Matto
Informace o scénářích
jméno | Hra | autor | velikost | popis |
---|---|---|---|---|
Mescopolis | WF | Matto | malý | Scénář je určen pro hru 4x4 a tím pádem pro avizovaný turnaj. Jde o meeting v horách na Albánsko-Řeckém pomezí. Obě strany jsou vybavené lehčími silami, poněkud těžsí výzbrojí disponují řeci, italské jednotky jsou naopak rychlejší a mají podporu lehkých tančíků. |
Zajcevovo II | EF2-ASDN | Matto | velký | Po bojích 8.července 1944 se k Zajcevovu vrací síly 9.Gardového mechanizovaného sboru a 35.Pancéřového sboru. Scénář je alaB 8x8 či 7x7. Hraje s neznámou hodnotou některých VP ... viz pravidla. |
JV od Umaně | PzC-KO44 | Matto | n/a | Meeting Rudé Armády a Wehrmachtu jihovýchodně od Umaně. Scénář je sestaven ze zcela vyvážených sil a jednotek. Na každé straně jsou čyři motorizované a dvě tankové divize. |